OPŠTI USLOVI KORIŠĆENJA PORTALA eUPRAVE
Poštovani korisnici/e Portala euprava.gov.me,
Portal eUprave je centralna tačka za pristup informacijama o uslugama javne uprave i namijenjen je građanima Crne Gore, privrednicima, ljudima iz drugih zemalja koji posjećuju, žive ili pokreću posao u Crnoj Gori. U nastavku su date osnovne informacije o Portalu, kao i o uslovima korišćenja platforme Portala.
Portal eUprava je onlajn platforma dizajnirana i implementirana kao jedinstveno mjesto pristupa širokom spektru javnih usluga i informacija za građane i privredne subjekte Crne Gore i druge zainteresovane strane. Portal eUprava Crne Gore objedinjuje:
- Registar organa i institucija kako na centralnom, tako i na lokalnom nivou vlasti koji olakšava interakciju građana i privrede sa imaocima javnih ovlašćenja. Na Portalu eUprava korisnici mogu da pronađu informacije o organima, institucijama i uslugama koje one pružaju, što olakšava ostvarivanje prava i izvršenje obaveza građana i privrednih subjekata kod organa javne uprave i lokalne samouprave.
- Spisak usluga organa i institucija na centralnom i lokalnom nivou obezbjeđuje laku pretragu usluga i na transparentan način prikazuje postupanje organa i institucija, uslove za ostvarenje prava i obaveza građana i privrede, a za određene usluge pruža mogućnost pokretanja istih bez potrebe za odlaskom na šalter. Portal nudi pristup elektronskim uslugama, kao što su podnošenje zahtjeva za dozvole, licence i sertifikate, koje štede vrijeme i smanjuju administrativna opterećenja, obezbjeđujući punu transparentnost o uslovima pružanja usluga i načina na koji građani i privreda ostvaruju svoja prava. Ovaj segment Portala eUprava takođe omogućava građanima i privredi da prijave nepravilnosti u opisu ili u poštovanju opisanih usluga od strane organa i institucija na centralnom i lokalnom nivou vlasti, povećavajući na taj način vladavinu prava i povjerenja građana u državu.
- eParticipaciju – platformu za učešće javnosti u postupku kreiranja javnih politika, kroz javne rasprave i učešće nevladinih organizacija u radnim tijelima organa državne uprave, što doprinosi njihovom kvalitetnijem definisanju, kao i unapređenju demokratskih procesa, povećanju transparentnosti i obezbjeđivanju većeg legitimiteta akata kojima se namjeravaju bliže urediti određena pitanja.
- Moju eUpravu koja prijavljenim korisnicima omogućava pristup i upravljanje sopstvenim podacima na Portalu, pristup informacijama o pokrenutim uslugama i njihovim statusima kao i plaćanjima u realnom vremenu.
- eZakazivanje – platformu za organe javne uprave i institucije koja građanima i privredi omogućava da zakažu termine u cilju podnošenja zahtjeva i pokretanja usluga ili neki drugi vid sastanaka sa organima i institucijama, u zavisnosti od toga što institucije ponude.
- Ankete o zadovoljstvu korisnika Portala eUprava i mogućnost dostavljanja komentara građana i privrede na iskustvo u korišćenju Portala, pristupa uslugama i drugim funkcijama portala, kao i online prijavu nepravilnosti ili netačnih informacija na Portalu.
Administraciju Portala eUprave vrši organ nadležan za informaciono društvo – Ministarstvo javne uprave.
Korisnik je svako lice koje posjeti portal eUprave i/ili koristi usluge koje se nude na bilo koji način.
Informacije o uslugama prikazuju se kroz životne oblasti/podoblasti, pri čemu su opisi pojedinih usluga osmišljeni tako da na razumljiv i transparentan način vode korisnika kroz postupke koji se sprovode u jednom ili više organa javne uprave. Nakon osnovnih informacija o tome gdje i kako da pruže uslugu, korisnicima je omogućena i opcija više detalja o usluzi. Korisnici mogu da preuzimaju originalne obrasce i/ili elektronski podnose prijave, u zavisnosti od prirode usluge i odluka nadležnog organa.
Administrator portala zadržava pravo da promijeni bilo koji dio informacija na portalu eUprava i izbriše bilo koji dio sadržaja bez prethodne najave krajnjim korisnicima.
Da bi korisnicima obezbjedili najbolje moguće korisničko iskustvo, administratori nadležnih organa su odgovorni za stalno ažuriranje portala eUprava. Korisnici su svjesni i slažu se da oblik i priroda usluge može da se mijenja s vremena na vrijeme bez prethodne najave.
Usluge elektronske uprave pružaju organi državne i lokalne uprave u skladu sa zakonom propisanim djelokrugom i nadležnostima.
Opise svih usluga pripremaju nadležni organi, koji su takođe odgovorni za njihovu ažurnost i ispravnost. Urednici sadržaja (imenovani administratratori) pripremaju informacije i opise usluga, definišu uloge i odgovaraju na pitanja koja krajnji korisnici postavljaju putem mail adrese podrska.euprava@mju.gov.me. Sadržaj usluga elektronske uprave organi mogu promijeniti, u skladu sa propisima, bez obavještenja krajnjih korisnika.
Uslugu elektronske uprave korisnici koriste na način na koji je organ predvidio, od nivoa informacije do nivoa potpune elektronske usluge (elektronsko podnošenje zahtjeva, elektronskog plaćanja, te definisane isporuke od strane nadležnog organa).
Da bi korisnik pristupio svojim podacima u dijelu Moja eUprava i koristio usluge elektronske uprave potrebno je da posjeduje sredstvo za elektronsku identifikaciju, ličnu kartu ili druga sredstva elektronske identifikacije koja su integrisana sa NS eID sistemom.
Ministarstvo javne uprave, koje upravlja tehničkom platformom Portala, nije odgovorno za tačnost i ažurnost informacija koje se prezentuju u vezi sa uslugama osim usluga iz svoje nadležnosti.
Korisnici Portala eUprave njegov sadržaj mogu pogledati, kopirati ili odštampati u skladu sa propisima, odnosno namjenom objavljivanja.
Dozvoljeno je na drugim web prezentacijama postaviti vezu (link) ka Portalu eUprava.
Korišćenje je dozvoljeno neograničenom broju korisnika koji koriste portal u skladu sa ovim Uslovima korišćenja i drugim uputstvima administratora.
Administrator može da mijenja i dopunjuje postojeće Uslove korišćenja bez prethodne najave ili saglasnosti korisnika.
Portal e-uprave je dostupan 24/7. Ministarstvo javne uprave ne garantuje dostupnost Portala u slučaju mogućih prekida mreže, grešaka, drugih tehničkih smetnji ili prekida u radu (napajanje, itd.) i u slučaju više sile.
Ministarstvo javne uprave, preduzima sve mjere kako bi se otklonila tehnička ograničenja ili eventualne greške na tehničkom nivou.
U cilju obezbjeđivanja kvalitetnog korišćenja portala, korisnik se obavezuje da će se pridržavati svih uputstava i drugih pravila korišćenja objavljenih na portalu eUprava.
Portal eUprava koristi "kolačiće" (eng. "cookies") – tekstualne datoteke u kojima se bilježe podaci od značaja za funkcionisanje Portala, a čuvaju se u okviru veb-pregledača posjetilaca. Neophodni kolačići omogućavaju da se sačuvaju podaci o korisničkim podešavanjima Portala (na primjer, izbor jezika, grada, veličine slova, kolor šeme).
Analitički kolačići se koriste za prikupljanje podataka o načinu korišćenja Portala u cilju boljeg razumijevanja potreba posjetilaca, unapređenja korisničkog iskustva i pružanja kvalitetnije usluge građanima.
U slučaju prijave problema ili pitanja, korisnici mogu poslati poruku na mail podrska.euprava@mju.gov.me.
POLITIKA PRIVATNOSTI PORTALA eUPRAVE
Shodno Zakonu o zaštiti podataka ova politika privatnosti objašnjava kako prikupljamo, koristimo, čuvamo i štitimo vaše podatke prilikom korišćenja Portala eUprave.
- Prikupljanje i obrada podataka
Portal eUprave prikuplja minimalnu količinu ličnih podataka potrebnih za pružanje informacija o statusima podnesenih zahtjeva kao i uplatama koje su korisnici izvršili.
Podaci koji se koriste uključuju:
- Ime i prezime;
- Kontakt informacije (e-mail adresa, broj telefona);
- Podaci o JMB-u dobijeni preko sertifikata za elektronsku identifikaciju;
Da bi korisnik pristupio svojim podacima u dijelu Moja eUprava i koristio usluge elektronske uprave potrebno je da posjeduje sredstvo za elektronsku identifikaciju, ličnu kartu ili druga sredstva elektronske identifikacije koja su integrisana sa NS eID sistemom.
Svi podaci se prikupljaju u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti Crne Gore i koriste isključivo u svrhu omogućavanja uvida u podnesene zahtjeve kao i uplate koje korisnik izvrši ka glavnom Budžetu, te unapređenja korisničkog iskustva i ispunjavanja zakonskih obaveza.
Uvid u usluge koje pruža Portal eUprave (Moja eUprava, Moji zahtjevi, Moje uplate) nije moguće bez pristanka korisnika na Opšte uslove korišćenja i Politiku privatnosti.
- Lični podaci korisnika obrađuju se u svrhu:
- Omogućavanja pristupa modulu Moja eUprava
- Omogućavanja uvida u podnesene zahtjeve u dijelu Moji zahtjevi
- Omogućavanja uvida u izvršene uplate – Moje uplate, ka glavnom Budžetu Crne Gore
- Provjere identiteta korisnika putem sistema elektronske identifikacije
- Unapređenja sigurnosti i zaštite sistema od neovlašćenog pristupa
- Pristup i čuvanje podataka
Portal eUprave, gore navedene podatke dobijene od NS eID sistema, a u cilju logovanja korisnika na Portal eUprave, privremeno čuva tokom trajanja sesije korisnika. Nakon isteka sesije podaci se ne čuvaju na Portalu eUprave.
- Mjere bezbjednosti
Vaši lični podaci će biti zaštićeni u skladu sa važećim zakonima i propisima o zaštiti podataka. Implementiraćemo odgovarajuće tehničke i organizacione mjere kako bismo osigurali bezbjednost vaših podataka.
Zabranjeno je zaobilaziti mjere zaštite informacione bezbjednosti, kao što su ometanje komunikacije, neovlašćeno mijenjanje sadržaja, kao i lažno predstavljanje.