• lat
  • Separator
    Pristupačnost

    Dobrodošli na Portal eUprava!

    Portal eUprava nastao je kao rezultat strateških aktivnosti Crne Gore ka unapređenju efikasnosti rada i usluga javne uprave i kvaliteta interakcije sa građanima i privredom putem digitalne transformacije, uključujući razvoj i povećanje broja visoko sofisticiranih elektronskih usluga te kreiranja preduslova za rast broja korisnika elektronskih usluga.

    Portal eUprava je onlajn platforma dizajnirana i implementirana kao jedinstveno mjesto pristupa širokom spektru javnih usluga i informacija za građane i privredne subjekte Crne Gore i druge zainteresovane strane. Portal eUprava Crne Gore objedinjuje:

    • Registar organa i institucija kako na centralnom, tako i na lokalnom nivou vlasti koji olakšava interakciju građana i privrede sa imaocima javnih ovlašćenja. Na Portalu eUprava korisnici mogu da pronađu informacije o organima ,institucijama i uslugama koje one pružaju, što olakšava ostvarivanje prava i izvršenje obaveza građana i privrednih subjekata kod organa javne uprave i lokalne samouprave.

    • Registar usluga organa i institucija na centralnom i lokalnom nivou obezbjeđuje laku pretragu usluga i na transparentan način prikazuje postupanje organa i institucija, uslove za ostvarenje prava i obaveza građana i privrede, a za određene usluge pruža mogućnost pokretanja istih bez potrebe za odlaskom na šalter. Portal nudi pristup elektronskim uslugama, kao što su podnošenje zahtjeva za dozvole, licence i sertifikate, koje štede vrijeme i smanjuju administrativna opterećenja, obezbjeđujući punu transparentnost o uslovima pružanja usluga i načina na koji građani i privreda ostvaruju svoja prava. Ovaj segment Portala eUprava takođe omogućava građanima i privredi da prijave nepravilnosti u opisu ili u poštovanju opisanih usluga od strane organa i institucija na centralnom i lokalnom nivou vlasti, povećavajući na taj način vladavinu prava i povjerenja građana u državu.

    • eParticipaciju – platformu za  učešće javnosti u postupku kreiranja javnih politika, kroz javne rasprave i učešće nevladinih organizacija u radnim tijelima organa državne uprave, što doprinosi njihovom kvalitetnijem definisanju, kao i unapređenju demokratskih procesa, povećanju transparentnosti i obezbjeđivanju većeg legitimiteta akata kojima se namjeravaju bliže urediti određena pitanja.

      Omogućavanjem pristupa i učešća građana i privrede u donošenju propisa i strateških dokumenata, Portal eUprava treba da osnaži i motiviše građane da uređuju javni život samim tim i da se uključe u sva pitanja koja se tiču njihovih građanskih prava. Platforma obezbjeđuje proaktivno učešće građana u društvenim procesima i donošenju odluka bitnih za njihov život i život društvene zajednice. Putem ovog servisa građani mogu aktivno da učestvuju u kreiranju zakona i ostalih strateških dokumenata i mogu iznositi mišljenja i stavove u javnim raspravama. 

    • Moju eUpravu koja prijavljenim korisnicima omogućava pristup i upravljanje sopstvenim podacima na Portalu, pristup informacijama o pokrenutim uslugama i njihovim statusima kao i plaćanjima u realnom vremenu.
    • eZakazivanje – platformu za organe javne uprave i institucije koja građanima i privredi omogućava da zakažu termine u cilju podnošenja zahtjeva i pokretanja usluga ili neki drugi vid sastanaka sa organima i institucijama, u zavisnosti od toga što institucije ponude.
    • Ankete o zadovoljstvu korisnika Portala eUprava i mogućnost dostavljanja komentara građana i privrede na iskustvo u korišćenju Portala, pristupa uslugama i drugim funkcijama portala, kao i online prijavu nepravilnosti ili netačnih informacija na Portalu.

    Novi Portal eUprava rezultat je kontinuirane modernizacije javne uprave u cilju kreiranja efikasnijeg, transparentnijeg i pristupačnijeg okruženja za život i poslovanje građana i privrede Crne Gore. Na osnovu povratnih informacija korisnika Portala u prethodnom periodu i tehnološkog napretka, poboljšan je korisnički interfejs i ukupno korisničko iskustvo, proširen je obuhvat dostupnih usluga i način na koji korisnici ostvaruju i prate ostvarenje svojih prava i obaveza. 

    U cilju daljih unapređenja iskustva korisnika sa Portalom, i sa uslugama organa i institucija, planirana je dalja digitalizacija, optimizacija i integracija usluga ka sveobuhvatnijem i efektivnijem korisničkom iskustvu kao i unapređenje performansi sistema u odnosu na korisničke zahtjeve. Na svom evropskom putu, Crna Gora će urediti i prekograničnu razmjenu informacija i pružanje usluga građanima drugih država, kao i građanima Crne Gore u inostranstvu.